Νέα “φουρτούνα” για Μάριο Ηλιόπουλο: Η Fast Ferries κατήγγειλε τη Seajets στην Επιτροπή Ανταγωνισμού

Σύμφωνα με πληροφορίες, η διοίκηση της Fast Ferries φέρεται να απέστειλε επιστολή-καταγγελία στην Επιτροπή Ανταγωνισμού με την οποία υποστηρίζει πως η Seajets, συμφερόντων Μάριου Ηλιόπουλου, επιδιώκει να αποκτήσει μονοπωλιακή θέση σε ακτοπλοϊκές γραμμές του Αιγαίου, ζητώντας την άμεση παρέμβαση της.

Ειδικότερα, η διοίκηση της Fast Ferries υποστηρίζει πως η Seajets εφαρμόζει επιθετική στρατηγική σε δρομολόγια του Αιγαίου με στόχο να περιορίσει τον ανταγωνισμό.

Όπως αναφέρει η στήλη Big Mouth του Powergame.gr στην επίμαχη επιστολή-καταγγελία η Fast Ferries επισημαίνει ότι η Seajets «εκμεταλλευόμενη το γεγονός της πληθώρας πλοίων της και της ευνοϊκής νομοθεσίας περί δρομολόγησης και στελέχωσης των ταχυπλόων πλοίων έναντι των συμβατικών, έχει στοχοποιήσει τα δρομολόγια των πλοίων της Fast Ferries και εφαρμόζει ειδική τιμολογιακή πολιτική στα δρομολόγιά της, που είναι σε παραπλήσια ωράρια μ’ αυτά της Fast Ferries, απ’ ό,τι στα υπόλοιπα δρομολόγιά της κατά τη διάρκεια της ημέρας, κι ας πρόκειται για την ίδια ακριβώς σύνδεση.

Μάλιστα, η Fast Ferries στην καταγγελία της προσκομίζει και σχετικά ενδεικτικά έγγραφα που, από ιστοσελίδα πώλησης εισιτηρίων, απεικονίζουν τις διαδρομές Μύκονος – Νάξος, Πάρος – Μύκονος, Νάξος – Μύκονος και Νάξος – Τήνος, στοιχειοθετώντας τους ισχυρισμούς της.

Επιπροσθέτως, στην επιστολή-καταγγελία τονίζεται πως «είναι αδύνατον το συμβατικό πλοίο να μπορεί να ανταγωνιστεί μία τέτοιου είδους “επίθεση” από μία εταιρεία που κυριαρχεί στην αγορά με πλήθος πλοίων και δρομολογίων στους ίδιους προορισμούς. Να σημειωθεί ότι τα συμβατικά πλοία, που αναπτύσσουν μέσο όρο ταχύτητας 18-19 ναυτικών μιλίων, δεν δύνανται να εξυπηρετήσουν περισσότερα από τρία νησιά στο ημερήσιο δρομολόγιό τους. Αντίθετα, τα ταχύπλοα μπορούν να συμπεριλαμβάνουν περισσότερους προορισμούς λόγω υπερδιπλάσιας ταχύτητας και το σκέλος στο οποίο μπορούν να λειτουργούν κάτω του κόστους -με σκοπό να “διώξουν” τον ανταγωνιστή τους- να αποτελεί ένα μικρό και ίσως αδιάφορο μέρος του συνολικού δρομολογίου τους».

Επιπλέον, η Fast Ferries, υπογραμμίζει: «Όπως φαίνεται και στις επισυναπτόμενες αποτυπώσεις της ιστοσελίδας πώλησης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στις συγκεκριμένες διαδρομές που αναφέρουμε, το μοναδικό “εμπόδιο” στη δημιουργία απολύτου μονοπωλίου είναι η εταιρεία μας. Η πρακτική της διαφορετικής τιμολόγησης ακόμη και μέσα στην ίδια ημέρα, για την ίδια διαδρομή και για παρόμοια ταχύπλοα πλοία, έχει έναν μόνον στόχο: την αφαίμαξη κάθε μεταφορικού έργου από το συμβατικό πλοίο, ώστε σύντομα να μην υπάρχει πια ούτε καν αυτό στα προσφερόμενα δρομολόγια».

«Και αν με βάση το σχετικό 8, προς το παρόν μπορεί να πάει κάποιος επιβάτης από τη Νάξο στην Τήνο με €49,70 αν επιλέξει πρωινό δρομολόγιο, είτε με €25 αν διαλέξει μεσημβρινό δρομολόγιο (με συμβατικό, αλλά και με το ταχύπλοο σύμφωνα με την πρακτική που σας αναδεικνύουμε), είναι βέβαιο ότι εφόσον το συμβατικό πλοίο της γραμμής αναγκαστεί να αποχωρήσει και αυτό, τότε η τιμή θα είναι μόνον η €49,70 και μόνον με μία εταιρεία, σε οποιαδήποτε ώρα της ημέρας».

Κατά τη διοίκηση της Fast Ferries, «σε μία τέτοια περίπτωση είναι δεδομένο ότι πέραν της σταθερής υψηλής τιμής, ο αριθμός των προσφερόμενων δρομολογίων θα μειωθεί, έτσι ώστε να εξυπηρετούν ακριβώς τις ανάγκες της Seajets και να επιτευχθούν μεγαλύτερες πληρότητες. Άλλωστε, κάποια ωράρια δρομολογίων της Seajets έχουν επιλεχθεί από την ίδια με τρόπο τέτοιο, όχι για να ικανοποιήσουν κάποια επιπλέον ανάγκη της αγοράς, αλλά απλώς για να μην αφήσουν κανένα περιθώριο στον ανταγωνισμό για δρομολόγηση συμβατικού πλοίου».

Η περίπτωση του πλοίου ΘΑΝΤΕΡ

Σύμφωνα με τη διοίκηση της Fast Ferries “μέσα στο 2024 κατ’ επανάληψη σας ενημερώσαμε και τεκμηριώσαμε με συγκεκριμένα στοιχεία το είδος του ανταγωνισμού τον οποίο άσκησε η συγκεκριμένη εταιρεία απέναντι στο ταχύπλοο πλοίο μας ΘΑΝΤΕΡ προκειμένου να το αποδρομολογήσουμε και να εξασφαλίσει μονοπωλιακή εκμετάλλευση συγκεκριμένων γραμμών”.

Το πλοίο ΘΑΝΤΕΡ “ήταν έως και τον Σεπτέμβριο του 2024 δρομολογημένο στη γραμμή Πειραιά – Σύρου – Τήνου – Μυκόνου -Πάρου – Ίου – Θήρας- Ηρακλείου Κρήτης. Και στις 42 αυτές διαφορετικές συνδέσεις μεταξύ των λιμένων, ασκήθηκε ασφυκτική ανταγωνιστική πολιτική από την Seajets, καθώς μόνον τις ημέρες και ώρες που εκτελούσε κάποια σύνδεση το πλοίο μας, ένα πλοίο της Seajets που εκτελούσε το ίδιο δρομολόγιο σε παραπλήσιο ωράριο με το δικό μας, είχε ναυλολόγιο έως και 50% φτηνότερο από των υπολοίπων δρομολογίων της ίδιας εταιρείας, την ίδια ημέρα ή άλλες ημέρες. Αποτέλεσμα αυτής της ασφυκτικής και αθέμιτης πίεσης ήταν, όπως άλλωστε είχαμε προβλέψει και σας είχαμε πληροφορήσει, να υποχρεωθούμε να προβούμε στην αποχώρησή μας από τις γραμμές ταχυπλόων πλοίων στις Κυκλάδες και εν τέλει και στην πώληση του πλοίου μας το Σεπτέμβριο του 2024. Η εκμετάλλευση του πλοίου ΘΑΝΤΕΡ, προκάλεσε σοβαρή οικονομική ζημιά στην εταιρεία μας αλλά, επιτρέψτε μας να σημειώσουμε, ότι αποχώρηση του προκαλεί και θα προκαλέσει σημαντικότερη ζημιά στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις των Κυκλάδων με την ύπαρξη μονοπωλιακής εκμετάλλευσης συγκεκριμένων γραμμών”.

Ετσι, κατά τη διοίκηση της ακτοπλοϊκής εταιρείας, “αν σήμερα θέλει κάποιος ενδιαφερόμενος να αγοράσει εισιτήριο για την φετινή θερινή περίοδο από Ηράκλειο για τη Σαντορίνη θα μπορεί να αγοράσει μόνον με την Seajets με τιμή εισιτηρίου ανά άτομο 92,70€. Τονίζουμε ότι το 2024 τις ημέρες που υπήρχε δρομολόγιο της εταιρείας μας με το πλοίο ΘΑΝΤΕΡ και της Seajets παράλληλα, το εισιτήριο και για τις δύο εταιρείες κόστιζε ανά άτομο 59,00€, ενώ τις ημέρες που υπήρχε μόνον δρομολόγιο της Seajets 92,70€. ( …). Ανάλογη εικόνα θα διαπιστώσει κανείς και στις υπόλοιπες διαδρομές / συνδέσεις που εξυπηρετούσε το ΘΑΝΤΕΡ”.

 

Facebook
Twitter
Email
NEW
parislog

“Γαργαλιστικό”Αποκλειστικό: Δεν υπάρχουν εταιρείες σουπερλιγκάτων… στο σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ – Ποια εμπλέκεται…

Τις τελευταίες ημέρες, δημοσιεύματα, χωρίς να αναφέρουν ονόματα, εμπλέκουν στο σκάνδαλο της κυβέρνησης Μητσοτάκη με τον ΟΠΕΚΕΠΕ, εμμέσως πλην σαφώς, σουπερλιγκάτους ποδοσφαιρικούς παράγοντες. Ειδικότερα, από συγκεκριμένα εκδοτικά

Read More »
Breaking News
parislog

Αυτόφωρη διαδικασία για Κωνσταντίνο Φρουζή – Σε νέες περιπέτειες ο “Mr. Novartis”

Με μήνυση για τρία αδικήματα «απάντησαν» η πρώην επικεφαλής της Εισαγγελίας Διαφθοράς Ελένη Τουλουπάκη και ο πρώην επίκουρος Εισαγγελέας Διαφθοράς Χρήστος Ντζούρας, σε όσα ισχυρίστηκε

Read More »
NEW
parislog

Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: Αμερικανίδα Πρέσβειρα στην Αθήνα ή “εφιάλτης” για Μητσοτάκη και εφοπλιστές;

Δυστυχώς, ο Lone Reporter δεν μπορεί να επιβεβαιώσει τουςευσεβείς πόθους Ελλήνων εφοπλιστών και άλλων… που, εξ΄αρχής, δεν είδαν με καθόλου καλό μάτι την έλευση μιας

Read More »
NEW
parislog

ΕΛ.ΑΣ.: Ο διοικητής της ΕΚΑΜ παραιτήθηκε για να αναλάβει τη “φρουρά” του ανιψιού Μητσοτάκη – Τι φοβάται και πόσους αστυνομικούς έχει ο Γρηγόρης Δημητριάδης;

Η κίνηση αυτή έχει προκαλέσει διαμάχη -με πηγές να την περιγράφουν ως «βόμβα μεγατόνων»- στους κύκλους της ελληνικής αστυνομίας -και όχι μόνο-, κι ενώ δεν

Read More »
Breaking News
parislog

Σπαρτιάτες – απόφαση «βόμβα»: Τρεις βουλευτές χάνουν τις έδρες τους – Κρυπτόμενος αρχηγός ο Κασιδιάρης, υπαρχηγός ο Στίγκας

Με απόφαση-«βόμβα» το Εκλογοδικείο πετάει εκτός Βουλής τον πρόεδρο των Σπαρτιατών και δύο ακόμη βουλευτές του. Ειδικότερα, το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο έκανε δεκτούς τους ισχυρισμούς

Read More »
NEW
parislog

Δ. Γιαννακόπουλος: Fake news ότι οι Αγγελόπουλοι μήνυσαν την 19χρονη κόρη του, Δέσποινα – Νέο αυτόφωρο για τον ιδιοκτήτης της ΚΑΕ Παναθηναϊκός

Οι πληροφορίες που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας από το sdna.gr ότι οι Γιώργος και Παναγιώτης Αγγελόπουλος ή και η ΚΑΕ Ολυμπιακός κατέθεσαν μήνυση για

Read More »